Selasa, 15 Oktober 2013

KURUSNYA ANAK SAYA...!




Menurut kajian, lebih 40% bayi adalah picky eater, sama ada tidak mahu makan, kurang mengambil makanan pejal atau memilih sesetengah makanan.Tentunya ibu-ibu risau bila melihat anak tidak punya selera makan dan kelihatan kurus berbanding kanak-kanak yang lain. Ada beberapa panduan yang boleh anda ikuti untuk membantu meningkatkan berat badan anank-anak anda.


   1. Berikan anak anda minuman berkalori tinggi

      - Untuk kanank-kanak prasekolah yang mengalami masalah kurang berat badan, susu formula, minuman         yang diperkaya dengan kalori tinggi serta minuman lain yang memberikan tenaga dan meningkatkan               berat badan boleh diberikan kepada mereka. Perlu diingatkan mereka masih perlu makan makanan lain         atau minuman antara waktu makan. Susu penuh krim adalah contoh minuman yang sesuai untuk                     diberikan. 


   2. Hidangkan makanan tinggi kalori dan tinggi nutrisi

     - Makanan tinggi kalori dan tinggi nutrisi akan membantu meningkatkan berat badan anak anda. Ia                  menyediakan tenaga dan nutrient yang diperlukan oleh anak-anak untuk membina otot atau menyimpan          lemak. Buah-buahan segar dan sayur-sayuran adalah makanan tinggi nutrisi yang baik untuk mereka              begitu juga denagan daging tanpa lemak. Berikan juga mereka kekacang, roti, pasta dan minyak sihat 
       (minyak zaitun dan minyak jagung untuk memasak).


   3. Tambah selera dengan keju, mentega, jem dan sos lain
      - Kalori tambahan yang ada dalam keju, mentega, dan sos lain dapat memberikan rasa yang lebih enak           dalam hidangan lain. Buatkan snek buah-buahan dan tambahkan keju pasti menarik, atau letakkan                 mayonis dalam roti sandwich mereka. Tentu buat mereka lebih berselera. 

  4. Snek sihat secara kerap 

     - Sediakan bekal snek sihat untuk anak makan di sekolah ataupun selepas pulang daripada sekolah dapat        membantu mereka mendapatkan lebih kalori. Buat salad buah-buahan atau bekalkan kismis untuk                  mereka makan tentu menyihatkan. Paling penting pastikan mereka cukup makan dan makan pada setiap        waktu, sarapan pagi, makan tengah hari dan makan malam. 

   5. Jumpa pakar dan dapatkan nasihat 

      - Masalah kesihatan yang melibatkan fizikal dan mental boleh menyebabkan penurunan berta badan yang         serius kepada kanak-kanak. jika berat badan mereka masih tidak meningkat walaupun anda telah                 melakukan pelbagai cara, adalah baiknya anda bawa mereka berjumpa pakar untuk dapatkan nasihat           dan rawatan. 

INFO DARI PA&MA




Produk ini tidak bertujuan untuk merawat, mengubati,
atau mencegah sebarang penyakit.


Namun, ibu-ibu mempunyai satu lagi pilihan, alternatif selain yang disenaraikan diatas. Ibu-ibu boleh mendapatkan MEAL SHAKES dari Shaklee untuk membantu meningkatkan selera dan memberikan nutrisi yang diperlukan oleh pertumbuhan anak-anak.

Meal Shakes sesuai untuk :
· Anak berusia 1 tahun ke atas – sebagai multivitamin utk membantu pembesaran yang sihat dan          kuat. Membekalkan 19 dengan vitamin dan mineral perlu untuk tumbesaran yang normal
· Kanak-kanak yang selalu sembelit
· Kanak-kanak yang kurang selera makan 
- Anak yang kerap jatuh sakit
· Ibu menyusu yang mahu menguruskan badan
· Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang
· Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil
· Warga tua dan seisi keluarga

Kelebihan Meal Shakes Shaklee

· membantu perkembangan minda dan IQ anak
· menambah selera makan anak-anak
· membantu masalah sembelit
· mengatasi masalah selalu selsema dan asma
· menambah berat badan bagi mereka yang terlampau kurus
- Kaya dengan kalsium, magnesium dan vitamin dan protein untuk perkembangan tulang yang sihat


Meal Shake Shaklee sangat mudah diberi kepada anak-anak kerana boleh dibancuh dengan susu formula kerana rasa french vanilla dan teksturnya seperti susu tepung

Meal Shake rendah lemak dan glisemik jadi anak anda tidak akan jadi obesiti

Sesuai untuk anak-anak yang obesiti kerana beri rasa kenyang yang lama

Meal shake merupakan makanan untuk otak yang bijak juga kerana mengandungi kolina, kalsium dan protein

Meal Shake Shaklee merupakan supplement multivitamin yang menjimatkan kerana harga Meal Shakes Shaklee hanya RM114 satu tin yang seberat 544gm.

**Kanak yang berusia setahun sudah boleh mengambil meal shake shaklee (yang tidak menyusu badan) sebanyak satu sudu teh atau satu sudu kfc yang kecil. Anak-anak yang minum susu ibu tak digalakkan bancuh dengan susu ibu, kerana ada kemungkinan anak akan tolak terus minum susu ibu selepas itu sebab rasanya yang berlainan.

**Bagi kanak-kanak berusia 4 tahun ke atas sukatannya sedikit sahaja setiap hari untuk membantu mengekalkan perlindungan system imun pada tahap terbaik.


Hubungi saya Anie Izwan (Sid id 986834)


untuk maklumat lanjut: 019-7701264
Jemput LIKE page Kedai Runcit Anie ya.

dan ADD saya di FB : Anie Izwan.

Terima Kasih...


0 ulasan:

Produk Popular