Slide 1

Kesihatan diri merupakan harta yang paling berharga namun ramai yang tidak menyedarinya sehingga ditimpa sesuatu penyakit yang tenat. Ramai juga yang tidak menyedari akan peranan pengambilan makanan yang berkhasiat untuk memastikan kesihatan yang baik.

Slide 2

Punca utama serangan penyakit-penyakit tenat seperti kanser dan penyakit jantung ialah kerana tidak memakan makanan yang sempurna dan kurang memakan makanan yang berkhasiat serta kurang bersenam.

Slide 3

Corak pengambilan makanan yang teratur sepatutnya dimulakan sejak awal lagi. Pepatah ada mengatakan, “ Diri Anda Ialah Apa Yang Anda Makan ” dan kenyataan ini benar dalam soal kesihatan.

Jumaat, 11 Julai 2014

FASA KE-2 RAMADHAN, FASA KEAMPUNAN

                                                    


Assalamualaikum wbt...salam pagi jumaat, hari ke -12 Ramadhan...
Alhamdulillah...Fasa pertama ( hari 1-10) telah selesai kita tempuhi, dan kita dalam fasa kedua pula...iaitu  fasa pengampunan (maghfirah)..
Semoga amalaln-amalan kita diterima leh Allah swt..

Bagi mereka yang terlepas peluang untuk mengaut imbuhan pada fasa pertama (rahmat), maka bersegeralah bangkit semula untuk mengejar dan mengambil peluang dengan sebaik-baiknya pada fasa ke-2 ini.

Marilah kita memperbanyakkan doa memohon keampunan dari Allah pada waktu ini. Ini adalah bonus yang diberikan Allah kepada kita dan janganlah kita melepaskannya. Banyakkan membaca doa ini :

                                                    
                                    اللَّهُمَّ إِنَّكَ عَفُوٌّ تُحِبُّ العَفْوَ فَاعْفُ عَنَّا

                                             Allahumma innaka ‘afuuwun tuhibbul ‘afwa fa’fu ‘annaa

Maknanya : Ya Allah, sesungguhnya engkau amat pemaaf, menyukai kemaafan, maka maafkanlah kami

_________________________________________________________________________________

                          
 hubungi saya untuk mendapatkan produk kesihatan Shaklee...
Cash On Delivery untuk orang-orang sekitar Ulu Tiram, Plentong, Tebrau, Johor Bahru dan pengeposan ke seluruh dunia..konsultasi percuma selamanya selepas pembelian.

fb : Anie Izwan  [986834] [019 770 1264]

'Biar saya bantu anda untuk kesihatan yang lebih baik'





Sabtu, 5 Julai 2014

PENAWAR KETAGIHAN ROKOK

                                                

PROMOSI JULAI 2014...tu dia..VIVIX...tak kenal maka tak cinta..looks 25 years younger and live 25 years longer...itu Shaklee yang cakap..tak cuba maka tak tahu..hihi..vivix ni banyak kegunaannya..salah satu ialah untuk merawat perokok-perokok yang tegar..dengan pengambilan vivix secara konsisten, ia mampu melumpuhkan ketagihan nikotin dan merokok...mmm..suami saya pun perokok tegar, jadi bulan ni saya nak hadiahkan dia vivix ni..risau sebenarnya...isteri mana yang tak sayangkan suaminya kn...hehehe..

Saya nak share tentang bahaya merokok, harap-harap doa saya agar suami saya berhenti merokok termakbul..aminnnn...isteri-isteri yang sayangkan suami, meh kita ikhtiar supaya yang tersayang sihat sokmo dan tak merokok lagi...


                                   

Setiap batang rokok yang dinyalakan akan mengeluarkan lebih daripada 4000 bahan kimia beracun yang membahayakan dan boleh membawa maut. Dengan ini setiap sedutan itu menyerupai satu sedutan maut. Di antara kandungan asap rokok termasuklah bahan radioaktif (polonium-201) dan bahan-bahan yang digunakan di dalam cat (acetone), pencuci lantai (ammonia), ubat gegat (naphthalene), racun serangga (DDT), racun anai-anai (arsenic), gas beracun (hydrogen cyanide) yang digunakan di "kamar gas maut" bagi pesalah yang menjalani hukuman mati, dan banyak lagi. Selain komponen ini, tembakau yang terkandung dalam rokok juga dapat membawa pelbagai kemudaratan kepada kesihatan kita dan boleh menyebabkan ketagihan. Di Malaysia, merokok menyumbang kepada lebih 10,000 kematian setahun. Antara masalah kesihatan yang berpunca daripada amalan merokok adalah seperti yang berikut :-


• Kanser peparu (lebih 10-15 kali ganda)

• Kanser pundi kencing
• Kanser perut
• Kanser usus dan rahim
• Kanser mulut (lebih 3-15 kali ganda)
• Kanser hidung dan tekak (lebih 5-15 kali ganda)
• Kanser Esofagus atau salur pencernaan (lebih 4-5 kali ganda)


• Kanser tekak 

• Kanser pankreas
• Kanser Buah Pinggang (lebih 1-3 kali ganda)
• Kanser payudara
• Strok atau angin ahmar (lebih 2-3 kali ganda)
• Kereputan tulang (osteoporosis)
• Kelelahan akibat COAD dan emphysema
• Penyakit sekatan pulmonari kronik (COPD)
• Penyakit jantung iskaemia
• Penyakit salur penafasan (lebih 10-20 kali ganda) 
• Kerosakan pada salur darah spt penyakit peripheral vaskular
• Gangguan pada sistem peredaran darah
• Bronkitis
• Batuk
• Pekak kerana kadar pengaliran darah ke telinga yang rendah
• Penyakit ulser peptik
• Emfisima
• Penyakit gusi (penyakit periodontium)
• Nafas berbau
• Gigi menjadi kuning 
• Masalah penglihatan seperti mata berair dan radang mata
• Kemandulan
• Putus haid awal
• Mati pucuk
• Air mani tidak normal
• Otot lemah
• Lemah ingatan kerana pembebasan gas karbon monoksida dan pengurangan oksigen

SUMBER

_________________________________________________________________________________

Tiada sebab untuk kita teruskan kedegilan dengan merokok, lebih banyak keburukan daripada manfaat merokok...Islam sendiri telah mengharamkan rokok...mmmm...sedih dan terkilan betul saya jika saya tidak dapat membnatu insan-insan yang sedang seronok menghisap dan menghembus asap beracun tu....


                                           
ini cadangan set berbentuk pil bagi perokok, ia dapat mengurangkan kesan buruk kepada kesihatan perokok..VITALEA, VITAMIN C, B COMPLEX dan VITAMIN E..dan untuk membantu perokok untuk terus berhenti dari merokok, hadiahkan mereka dengan VIVIX...ramai yang dah berjaya berhenti merokok...kata mereka, vivix jadikan rokok itu pahit..sendiri tiada experience hihihi..so kita dengar feed back je la no...


FB:  ANIE IZWAN [986834] [019 7701 264]


salam sayang, Assalamualaikum..


              





Khamis, 3 Julai 2014

STROK DAN PENAWARNYA

                                                     
                               
Strok adalah punca kematian ketiga terbesar di Malaysia. Hanya penyakit jantung dan kanser mengatasinya. Ia dianggap sebab utama kehilangan upaya yang teruk, dan setiap tahun, dianggarkan 40,000 rakyat Malaysia mengalami strok. Sesiapa sahaja boleh mengalami strok, termasuk kanak-kanak. Namun, kebanyakan kes menimpa orang dewasa.


Strok adalah serangan otak dan terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu. Otak adalah pusat saraf tubuh, mengawal setiap yang kita lakukan atau fikirkan, di samping mengawal fungsi-fungsi automatik seperti pernafasan.

Untuk berfungsi, otak memerlukan bekalan darah berterusan yang membawa oksigen dan nutrien yang amat penting. Apabila saluran darah di dalam otak anda pecah ataupun tersumbat, bekalan darah akan terhenti dan sel-sel otak akan kekurangan oksigen dan nutrien.

Bahagian otak itu mula mati. Anda mengalami strok. Dengan pantas, Dengan senyap. Kerosakan otak menjejaskan deria-deria anda, pertuturan dan pemahaman bahasa. Sebelah tubuh mungkin lumpuh, sikap, corak pemikiran dan ingatan terubah.



Siapakah Yang Berisiko?


Beberapa faktor berlainan meningkatkan risiko strok, termasuk: 
  1. Tekanan darah tinggi (hipertensi) yang tidak dirawat. Ini merosakkan dinding-dinding arteri.
  2. Diet. Diet yang tinggi kandungan garam dikaitkan dengan tekanan darah tinggi, sementara diet yang banyak makanan berlemak dan manis dikaitkan dengan pengasaran permukaan dan penyempitan arteri.
  3. Penyakit kencing manis (Diabetes). Mereka yang menghidap kencing manis mengalami lebih kemungkinan mengalami tekanan darah tinggi dan aterosklerosis, dan oleh itu lebih berisiko mengalami strok.
  4. Pernah mengalami TIA. Dianggarkan seorang dari lima yang mengalami strok penuh pertama, pernah mengalami satu atau lebih TIA sebelumnya.
  5. Fibrilasi atrium. Jenis degupan jantung yang tidak teratur ini meninggikan risiko pembentukan gumpalan darah di dalam jantung, yang kemudiannya mungkin tertanggal dan dibawa aliran darah ke otak.
  6. Merokok. Ini mempunyai berbagai kesan negatif kepada arteri dan dikaitkan kepada tekanan darah yang lebih tinggi.
  7. Tabiat minum (alkohol) yang kerap. Selepas beberapa lama, ia menaikkan tekanan darah, sementara kesukuan minum alkohol boleh menaikkan tekanan darah ke ketinggian yang berbahaya dan mungkin menyebabkan saluran darah di otak pecah.
  8. Sesetengah jenis pil perancang keluarga. Ini boleh menjadikan darah lebih pekat dan lebih berkemungkinan bergumpal. Mereka juga boleh menaikkan tekanan darah.
Faktor-faktor risiko yang tidak boleh dikawal.
  1. Umur. Strok lebih kerap terjadi kepada mereka yang berumur di atas 55 tahun, dan kadarnya terus meningkat dengan umur. Ini mungkin kerana arterosklerosis mengambil masa yang lama untuk terbentuk dan arteri menjadi kurang kenyal dengan pertambahan umur, menaikkan risiko tekanan darah tinggi.
  2. Jantina. Lelaki lebih berisiko mengalami strok berbanding wanita, terutamanya di bawah umur 65.
  3. Sejarah keluarga. Mempunyai saudara terdekat yang pernah mengalami strok meningkatkan risiko, mungkin kerana faktor-faktor seperti tekanan darah tinggi dan kencing manis cenderung menimpa keluarga.

sumber
_________________________________________________________________

okeh..itu cerita tentang strok melalui pembacaan yang saya lakukan. so sekarang saya nak share tentang penawarnya pula disebabkan oleh promosi Shaklee bulan ni..iaitu VIVIX..atau ada juga panggil TONIK AJAIB...kenapa? anda cuba dann anda akan tahu kenapa ia dipanggil sebegitu rupa...hihihi..Kenapa vivix? Kerana Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polygonum Cuspidatum yang terkandung dalam Vivix itu mampu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, mengawal tekanan darah serta mengurangkan berat badan.Jangan khuatir kerana bahan-bahan utama Vivix telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif untuk Shaklee.
             
                                                           



hubungi Anie untuk sebarang pertanyaan atau order...special offer vivix untuk bulan ni saja u olllss...



ANIE IZWAN [ 986834] [ 019 7701 264]




Isnin, 16 Jun 2014

Saya pengedar Shaklee Ulu Tiram

                               


Saja saya tulis entry ni untuk declare bahawa saya bersama suami adalah

PENGEDAR SHAKLEE KAWASAN ULU TIRAM, TEBRAU, PLENTONG, JOHOR 

BAHRU

Waktu cuti sekolah pula, kebiasaanyya kami akan pulang bercuti di kampung halaman 

kami...yelah, suami isteri orang Kelantan hihi...time cuti nilah kami ambil kesempatan untuk

 berehat sambil menjengguk orang tua kami di kampung...oh ye, jadi waktu cuti kami boleh

 COD di kawasan WAKAF BHARU, P.MAS, dan KOTA BHARU...nation wide

gitu...pengeposan ke seluruh Malaysia, Brunei, Indonesia...selagi boleh pos la...






untuk sebarang pertanyaan, pembelian...boleh hubungi saya di talian 
[ 019- 7701 264]

boleh juga add fb : ANIE IZWAN
atau email saya di  anie_izwan@yahoo.com


salam sayang...anie










Rabu, 11 Jun 2014

VITAMN E TERBAIK

           


                                         




                                                         

Haaa...inilah Vitamin E Shaklee..bijinya macam coklat kan..kenapa warnanya coklat gelap begini...sebab ia mengandungi ekstak biji anggur.

Tentu ramai yg nak tahu.. kenapa Shaklee tambah ekstrak biji anggur kat vitamin E tu.... bukan saje suka-suka yer... meh kita baca kelebihan grape seed extract (ekstrak biji anggur)...



KELEBIHAN EKSTRAK BIJI ANGGUR
  • Ekstrak biji anggur mengandungi pelbagai khasiat kesihatan iaitu protien, lipid, karbohidrat dan polifenol.
  • Kuasa antioksidan polifenol adalah 20 kali lebih baik dari vitamin E dan 50 kali lebih baik daripada vitamin C .. dlm erti kata lain minyak biji anggur ni amat berkesan mengatasi masalah kanser serta amat baik utk awet muda 
  • untuk memelihara kecantikan
  • yang best grape seed extract terbukti berkesan menguatkan sistem imun badan, menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku, melegakan masalah berpunca daripada urat timbul 
  • Melambatkan penuaan.
  • Salah satu phenol yang ditemui dalam biji anggur ialah OPC (oligomeric Proanthi Cyanidin) ni lebih tulen berbanding kumpulan fitonutrien yg lain). OPC ni memelihara tubuh dari penuaan sebelum masanya..OPC juga terikat dengan kolagen. 
  • Procyanidin ini juga membantu kulit lebih elastik, membuatkan seseorang nampak muda secara semulajadi. 
Okey...saya juga nak berkongsi tentang khasiat Vitamin E ni untuk kita....bukan untuk wanita sahaja ye..malah sangat bagus untuk lelaki juga...

Sebelum membeli vitamin E ni...pastikan vitamin E tu adalah yang semulajadi dan asli ,cuba cek labelnya pada botol - alpha tocopherol dan pastikan vitamin E itu beserta sekali unsur selenium agar penyerapan berlaku dengan lebih baik.

itu saja untuk hari ini...nanti saya update lagi di lain entry...bye

 

                           
           Boleh hubungi saya ANIE  019- 7701 264    [986834]
FB : Anie Izwan
FB Page : Kedai Runcit Anie


Produk Popular

Terdapat ralat dalam alat ini